سمن
فرهنگی اجتماعی
روز دانشجو مبارکباد ./

دانشجو روزت مبارک

به زودی

به نقل از خبرگزاری داخلی سازمان پرسشگران جوان استان خوزستان کارگاهی با محوریت رفتار و اخلاق تشکیلاتی در مورخ 11/1/1392 روز دوشنبه با حضور استادو عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران دکتر مهدی تلوری تشکیل شد جعفر برهاویان افزود میهمانان این کارگاه که همه ی آنان تحصیل کرده بودند حضور داشتند. استاد تلوری گفت کار تشکیلاتی وقت فراوانی را می طلبد و یاد آور شدند مهمترین مسئله در کار تشکیلاتی مسئله ی ولایت پذیری است . زیرا افراد باید تحت عنوان یک گروه و یا سازمان رهبریت یک شخص را بپذیرند استاد تلوری افزود باید کار تشکیلاتی در خرمشهر به صورت قانون در آید تا این شهر بتواند شاهد بازگشت نخبه های خود باشد در پایان هم آقای حسین موتورچی دبیر سازمان پرسشگران جوان ضمن تقدیر و تشکر از استاد تلوری و میهمانان ، دوره ی ساختار قبلی سازمان را تمام شده اعلام کرد و افزودند این بار با تفکری تشکیلاتی مجددا ساختاری نو را تشکیل و سازمان دهی خواهیم کرد . واز همه دوستانی که در ساختار قبلی فعالیت میکردند تشکر و قدردانی نمود .  


برچسب‌ها:
ارسال توسط

با توجه به ادغام سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی و تشکیل وزارت ورزش و جوانان اولین جلسه رسمی سال 92 به منظور ساماندهی و عضو گیری جدید در مورخه92/2/27 روز جمعه راس ساعت 6عصر در محل کوی سوم خرداد بلوک 85 واحد 5 برگزار می گردد . 

مدارک مورد نیاز جهت سازماندهی جدید: 

1- مبلغ 100000 ریال جهت حق عضویت 

2- 6 قطعه عکس 3*4 

3- یک برگ تصویر از صفحه اول شناسنامه

4- یک برگ تصویر از کارت ملی 

5- یک برگ تصویر از کارت پایان خدمت (ویژه برادران)

6- یک برگ تصویر از آخرین مدرک تحصیلی

پستهای سازمانی :

عضویت در مجمع عمومی عادی سمن

شرح پست سازمانی: مجمع عمومی عادی اولین جایگاهی است که عضو پس از تشکیل پرونده و پرداخت حق عضویت در آن قرار میگیرد ، برای این عضو به اعتبار عضویتش در کلیه مراسمات اطلاع رسانی اعمال میشود و مشمول برنامه ریزی سمن جهت استفاده از خدمات فرهنگی و اجتماعی است . شرکت در کارگروههای فرهنگی ، اجتماعی و علمی پژوهشی نیز برای این عضو ممکن است .

جلسات مجمع عمومی عادی هر 45 روز 1 بار صورت میگیرد.

عضویت در مجمع عمومی دارای حق رای سمن

شرح پست سازمانی : مجمع عمومی دارای حق رای برگرفته از مجمع عمومی عادی است که پس از تشکیل پرونده و پرداخت حق عضویت با نظر هیئت موسس به عنوان عضوی ارزیاب از حق رای در امور سمن برخوردار می گردد .

جلسات مجمع عمومی دارای حق رای هر 1 ماه 1 بار برگزار می گردد

عضویت در کمیسیون سمن

شرح پست سازمانی : اعضای کمیسیون با رای مستقیم مجمع عمومی دارای حق رای انتخاب می شوند و لایحه ها و طرحهای اجرایی سمن را اریابی می کنند ، کلیه مصوبات کمیسیون سمن باید به تایید نماینده هیئت موسس برسد- در صورت عدم تایید از سوی نماینده هیئت موسس و اعتراض کمیسیون مصوبه در اولین مجمع عمومی دارای حق رای مطرح و به شور گذاشته میشودو نظر مجمع عمومی دارای حق رای گرفته می شود.  

 جلسات کمیسیون هر 15 روز 1 بار برگزار می گردد .

عضویت در شورای مرکزی سمن :

شرح پست سازمانی : شورای مرکزی یک گروه اجرایی است و فعالیتهای اجرایی سمن اعم از تبلیغاتی ، پشتیبانی ،مالی ، اداری و ... را به عهده دارد این شورا تحت مدیریت دبیر شورای مرکزی که توسط مجمع عمومی دارای حق رای انتخاب می شود اداره می شود .

جلسات شورای مرکزی هر هفته 1 بار برگزار می گردد .

 

 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:,

 آسیب شناسی اجتماعی مفهومی جدید و در بر گیرنده مشکلات و اختلالات رفتاری در کالبد اجتماع است که هدفش مطالعه و ریشه یابی ، بی نظمی های اجتماعی می باشد. بنابراین آسیب شناسی اجتماعی مطالعه بی سازمانیها و مشکلاتی نظیر فقر ، بیکاری وسایر آسیب ها را همراه با علل شان مورد بررسی قرار داده و روشهای پیشگیری و درمان آنهارا پیشنهاد میکند.

از منظر جامعه شناختی ، جامعه سالم جامعه ای است که در درون خود وجدان جمعی را تبیین و ترغیب میکند ، بنابراین همانطوریکه جامعه از افراد ترکیب می یابد و رفتار افراد می تواند باعث تغییر جامعه گردد لیکن در درون و بالذاته واقعیتی دارد که بر رفتار افراد آثر میگذارد ، به بیان بهتر تکامل شخصیت اجتماعی افراد تابعی از محیط زندگی آنها است و چنانچه شرایط اجتماعی نامناسب گردد بطور طبیعی منجر به بروز مشکلات رفتاری در اجتماع میشود.

آنچه در اینجا میتوان نتیجه گرفت این است که رشد یک جامعه در ابعاد اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و غیره معمولا همراه میشود با شکوفایی رفتار افراد در جامعه و چنانچه جامعه در مسیر تکاملی خود به معضلاتی مبتلا شود ، این معضلات در رفتار افراد اثر منفی گذاشته و جامعه انسانی را به سمت اختلالات رفتاری از قبیل افسردگی ، اضطراب و بطور کلی رفتار روان پریشانه مبتلا می سازد، در چنین شرایطی فساد و ناهنجاریهای اجتماعی در سطوح مختلف رشد می یابند و حفظ منافع فردی جایگزین منافع جمعی میشود و جامعه مستعد گم گشتگی و از هم پاشیدگی و سقوط به مراحل پایین رفتار انسانی میشود.

 به ادامه مطلب بروید 

نوشته ای از روانشناس ناصر امینی صدر (گلک)
اضافه کنم سالهاست گفتیم و نوشتیم که خرمشهر از بیماری اجتماعی رنج میبرد امروز این تحلیل تاییدیه ای است بر گفته ما ممنون جناب امینی صدر ...

برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
آخرین مطالب