سمن
فرهنگی اجتماعی
روز دانشجو مبارکباد ./

دانشجو روزت مبارک

به زودی

 با دعوت ودرمعیت جناب آقای رسولی مدیر گروه محترم سازمان های مردم نهاد استانداری خوزستان بعنوان مدیر عامل شبکه تخصصی سمنهای علمی و پژوهشی استان خوزستان در تاریخ 12بهمن 94 به نمایشگاه فوق الذکر اعزام و از دستاوردها و فنون و توانمندیهای سمنهای استان اصفهان بازدید میدانی بعمل آوردیم .

در این نمایشگاه حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی اعم از سمنهای خیریه، علمی و پژوهشی، آسیب های اجتماعی، حمایت از حیوانات، عمران و آبادی ، فن آوری و اطلاعات و .....اقدام به برپایی غرفه نموده و محصولات و اقدامات مؤثر خود را به نمایش گذاشتند .

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

 در صددیم اولین نشست هم اندیشی اجتماعی ویژه حذف معضل تکدی گری رادر خرمشهر برگزار نموده و این معضل اجتماعی را از شهر خود محو نماییم .

مخاطبین گرامی میتوانند مقالات ،مطالب و نقطه نظرات  علمی خود را در این زمینه به پست الکترونیکی Hossin.motorchi @yahoo.comارسال یا در قسمت نظرات ثبت نمایند 

زمان و مکان تشکیل این هم اندیشی پس از سیر مراحل قانونی به سمع و نظر شما خواننده گرامی خواهد رسید .

با سپاس مدیریت سازمان مردم نهاد جمعیت پرسشگران جوان استان خوزستان

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,

ششمین نشست تخصصی جمعیت پرسشگران جوان باهدف رفع و کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی شهرستان خرمشهر در مورخه 28 بهمن در محل مسجد امام جعفر الصادق (ع) کوی سوم خرداد برگزار شد . در این نشست که با حضور بیش ازیکصدو پنجاه نفر از علاقمندان به امور اجتماعی برگزار شد ضمن برگزاری کارگاه توانمند سازی ، روش تسهیل گری از طریق بازی های اجتماعی آموزش داده شد .


 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : شنبه 22 بهمن 1390برچسب:,

 

مردم شریف و ولایتمدار خرمشهر امروز همصدا با دیگر هموطنانمان در سرار ایران اسلامی بار دیگر ضمن حضور پرشکوه در مراسم 22بهمن ، با آرمانهای امام امت ، مقام معظم رهبری و انقلاب شکوهمند اسلامی تجدید بیعت نمودند .

این مراسم راس ساعت 10 صبح از میدان مقاومت آغاز و در نهایت در مقابل مسجد همیشه مقاوم جامع خرمشهر پس ازسحنرانی کوبنده امام جمعه مردمی و دلسوز شهرستان و قرائت قطعنامه به پایان رسید .

شایان ذکر است حضور حداکثری اقشار مختلف مردم و مسئولین در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری نشان از بالا رفتن بصیرت عمومی است . ما به عنوان یک سازمان مردم نهاد از همه مردم ولایتمدار خرمشهر مدیران و مسئولین تلاشگر خصوصا" امام جمعه محترممان تقدیر و تشکر می نمائیم .


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:,

 

 همایش جوانان فجر آفرین امروز راس ساعت 10 صبح در تالار مهتاب اهواز از سوی معاونت جوانان امور کل ورزش و جوانان استان خوزستان برگزار گردید . در این همایش جناب آقای عامری گلستان معاون محترم استاندار ، جناب آقای گرشاسبی مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان ف جناب آقای مهندس نوری معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان ، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان ، امام جمعه موقت شهرستان اهواز نیز حضور داشتند . در این همایش که از ابعاد مختلف و جذابی برخوردار بود جمعیت پرسشگران جوان برای سومین بار همراه با چند موسسه فعال دیگر مورد تقدیر مقامات دولتی قرار گرفت .


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

امروز راس ساعت 11:30 جمع کثیری ازدبیران و فعالان اجتماعی تشکل های غیر دولتی اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان با حضرت آیت الله جزایری نماینده معزز ولی فقیه در استان خوزستان دیداری صمیمانه را برگزار نمودند.

حضرت آیت الله جزایری ضمن تقدیر از روحیه بالای جوانان در زمینه های مختلف علمی و مذهبی جوانان ایرانی را پیشتاز جوانان جهان در همه عرصه ها دانست و افزود : امروز جوانان ایرانی با فعالیت های چشم گیر خود در تشکلهای غیر دولتی همچون جوانان دوران انقلاب حافظ و حامی آرمانهای امام راحل و انقلاب اسلامی هستند . 

در این دیدار مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان خوزستان به بیان آمار و عملکردی در زمینه امور جوانان پرداخت .


 

 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : شنبه 15 بهمن 1390برچسب:,

 

آرشیو تصاویر 

اولین همایش بزرگ نظام پاسخگو -جامعه پرسشگر با حضور و سخنرانی دکتر تلوری مشاور عالی سازمان ملی جوانان کل کشور

 

 

 


 

دیدار دبیر سازمان با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان

دیدار دبیر سازمان با نماینده معظم ولی فقیه در استان خوزستان

 

 


 

برگزاری کارگاه آموزشی با حضور دکتر تلوری استاد دانشگاه

 

 

 


 

دومین همایش دانشجویی  با حضور مشاور جوان استاندار و مدیر سازمان ملی جوانان استان خوزستان

سخنرانی در مساجد توسط دبیر سازمان  

بخشی از جلسات داخلی سمن

نشست تخصصی با فزماندار اسبق خرمشهر

نشست اجتماعی با ریاست دادگستری خرمشهر



 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : شنبه 15 بهمن 1390برچسب:,

پنجمین نشست تخصصی با رویکرد کاهش و رفع معضلات و آسیب های اجتماعی دیروز 14/11/90 راس ساعت 19:30 در محل مسجد امام جعفر الصادق(ع) کوی سوم خرداد برگزار گردید.

در این نشست آقایان محمود بغلانی با موضوع مدیریت - احمد راد با موضوع مشارکت مدنی - علیرضا بصراوی با موضوع بازار- حسین موتورچی با موضوع تجمیع و دفع صحیح زباله - خانم مریم سعیدی نژاد با موضوع زیباسازی به ارائه پژوهش و تحقیقات خود پرداختند . 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط مرکز

 

برنامه نظافت عمومی معابر و کوچه های خرمشهر با مرکزیت امام جمعه محبوب و مردمی شهرستان خرمشهر و حضور فعال روحانیت معزز - شهردار و نیروهای تلاشگر شهرداری - جمعی از بسیجیان و نیروهای مردمی صبح روز سه شنبه راس ساعت ۶:۳۰ در خرمشهر اجرا گردید .

در این فعالیت نمادین شخص امام جمعه خرمشهر ضمن به تن کردن جلیقه شهرداری با در دست گرفتن ابزار نظافت شخصا" معابر برخی از نقاط شهر را پاکیزه کرد . شایان ذکر است مهندس کارآموزیان شهردار محترم و جناب آقای نعیم حمید ریاست محترم شورای شهر و جمعی از مسئولین شهری نیز ضمن استفاده از جلیقه پر افتخار شهرداری ، در این برنامه شرکت فعال داشته اند - موسوی امام جمعه مردمی خرمشهر ، مردم این شهر را به وجد رسانده و مشارکت مردم را افزایش داده است این اقدام از سوی ایشان برای مردم خرمشهر تازگی دارد ما مطمئنیم که ایشان قلبا" دوستدار پاکیزگی و معتقد به همکاری و مشارکت مردم  جهت رهایی از معضلات و آسیسب های اجتماعی خرمشهر است .  

 



 

برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:,

 

اوراق کردن این جثه بزرگ یدک کش جاش تو پیاده روی ساحلیه؟ البته دست
 برو بچه های شهرداری خرمشهر درد نکنه که به محض اطلاع برخورد کردن .
ولی شهروند عزیز وجدانن چرا..؟ 
 
 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:,

 

سید موسی هاشمی دبیر گروه اجتماع محور ره پویان ولایت در مصاحبه ای با خبرگرازی داخلی سمن گفت :

 

ضمن آسیب شناسی صورت گرفته توسط گروه اجتماع محور ره پویان ولایت مشخص گردید عدم دفع مناسب و بموقع زباله ، عدم آسفالت و تاریکی خیابانهای فرعی و اصلی از جمله دغدغه هایی است که ذهن ساکنین نهر ۱۱ روستای شنه را مشغول کرده است .

هاشمی افزود : ما در صددیم با استفاده از روش تسهیل گری به این معضلات خاتمه داده و خود جهت رفع آنها تلاش کنیم .  

 


 

خبری از گروه اجتماع محور عمران کوی ایثارقاسم زویداوی دبیر گروه اجتماع محور عمران کوی ایثار در مصاحبه ای با خبرگزاری داخلی سمن گفت :

نبود محل بازی یا پارک برای کودکان ، عدم دفع مناسب و بموقع زباله و مسقف نبودن ایستگاه اتوبوس در کوی ایثار از جمله معضلات اجتماعی است که سالها ساکنین کوی ایثار را آزار می دهد .

 

قاسم زویداوی اذعان داشت : اعضای گروه اجتماع محور عمران کوی ایثار در نظر دارند با استفاده از روش تسهیل گری ، این ۳ معضل را برطرف نمایند .  

تصاویری از معضلات کوی ایثار

 


 

هفتمین گروه اجتماع محور جمعیت پرسشگران جوان موصوف به اقتدار در کوی غفار نصیری شهرستان خرمشهر راه اندازی شد .

 

محمد فکاری یکی از جوانان فعال در محله با صفای غفار نصیری پس انتخاب به عنوان عضو شورای مرکزی ، رای اعتماد خود را به عنوان دبیر گروه اقتدار از اعضای شورای مرکزی به مدت ۶ ماه دریافت کرد .

شایان ذکر است در صدد است در اولین فرصت کلیه گروههای اجتماع محور جمعیت پرسشگران جوان دیداری را با ریاست اداره بهزیستی و امام جمعه محترم خرمشهر برگزار نمایند .


تاسیس مسجد امام جعفر الصادق (ع) کوی سوم خرداد به روش اجتماع محور (مشارکت مردمی)

 

 

 


 

خون دلها خورده شد تا بالاخره مسجد پا گرفت

 


 

خاطره ای که هیچ وقت فراموش نمی کنم ای کاش دوباره سعادت می شد در ساخت خانه دیگری برای خدا جوانی خود را سپری کنیم. 

برای شیب بندی سقف مسجد قرار بود تقریبا" ۲ کامیون خاک از کف زمین به ارتفاع ۶ متر به بالای مسجد انتقال یابد طی استعلامی ۵۰۰ هزار تومان درخواست شد این در حالی بود که مسجد واقعا" فاقد بودجه بود شاید تمام دارایی صندوق چوبی ما ۵۰ هزار تومان داشت . تصمیم گرفتیم خودمان خاک را منتقل کنیم . بالاخره بچه ها دور هم جمع شدند و یا علی گفتیم . یک قرقره و چند سطل خریدیم و با یک بالا بر دست ساز خاک مورد نیاز را منتقل کردیم . باورمان نمیشود که این کارها را بصورت جهادی انجام داده ایم .

 


 


 


 


 


 



 

برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:,

 

محسن عبیداوی از ورزشکاران نخبه خرمشهری ۲۷ ساله در رشته کیوکوشین کاراته

محسن عبیداوی با ۱۰ سال سابقه فعالیت ورزشی در رشته کیوکوشین کاراته توانسته است خود را به مرحله کشوری برساند .

ایشان در تاریخ ۲۴/۵/۹۰ با کسب مقام نائب قهرمانی کشوری و کسب مقام سوم شین کاراته کشوری نام و یاد خرمشهر را بار دیگر در پایتخت در عرصه ورزش ثبت کرد که طی کسب این مقامات از ایشان جهت عضویت در تیم ملی دعوت بعمل گردیده است .

مصاحبه ای کوتاه با ورزشکار موصوف :

جناب آقای عبیداوی

۱- تاکنون در سطح شهرستان از شما چه تقدیری صورت گرفته است ؟

جواب : فقط از طریق شهرداری و تربیت بدنی هر کدام ۱ بنر نصب گردیده است .

 ۲- آیا در حال حاضر برای اعزام به تیم ملی آمادگی لازم را دارید ؟

جواب : با توکل به خدا بله

۳- آیا موانع و یا مشکلاتی را نیز در مسیر اعزام خود دارید ؟

جواب : فقط مشکلات مالی که قرار است با توجه به اینکه اینجانب از پرسنل شهردار ی هستم مساعدتی از سوی امور ورزش شهرداری صورت پذیرد .

۴- آیا تا کنون تربیت بدنی خرمشهر به شما کمک مالی کرده است ؟

جواب :خیر

۵- به عنوان یک نخبه ورزشی از مسئولین عرصه ورزش چه توقعاتی دارید؟

جواب :این است که در زمان کسب مقام قهرمانی و اعزام به مسابقات کشوری و بین المللی دغدغه مالی نداشته باشیم و از طریق حمایت مالی فقط جهت تامین امور ورزشی رشته خود پشتیبان ما باشند .   

 

 



 


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:,

 

حسین فخری نامی آشنا

حاج حسین فخری یکی از مداحان توانمند خرمشهری است که اکنون از چهره های شاخص در کشوراست ایشان مرکز فعالیت خود را شهر شهیدان میداند فخری همسنگران خود را هیچ وقت رها نکرده است مسجد جامع پایگاه ابدی اوست . حاج حسن فخری پدر گرامی ایشان نیز از پیشکسوتان عرصه مداحی و نوحه سرایی است حاج حسن هم اکنون در خرمشهر زندگی می کند و با وجود کهولت در سن باز هم نوای دل نشین ایشان طرفداران خاص خود را حفظ کرده است .  


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
تاريخ : سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:,

 

تصویری از شاهین خزلی مداحی عرب زبان با لحنی زیبا و دلنشین محلی در خرمشهر

شاهین خزلی علاوه بر مداحی در قرائت قرآن و تدریس تجوید و صوت لحن زبان زد عام و خاص است . ایشون استاد خطاطی،استاد سخن،استاد قرآن،قاری قرآن،استاد مداحی و نوحه سرائی است در حال حاضر مرکز خود را حسینیه فاطمیه دره قرار داده است .

خزلی هم اکنون به عنوان مدیر امور مساجد در اداره ارشادشهرستان خرمشهر مشغول به کار است .


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز

 

نطق دبیر جمعیت پرسشگران جوان به نمایندگی از تشکلهای استان خوزستان در دیدار با استاندار

به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی اکبر و هفته جوان جلسه ای با حضور دبیران سازمانهای مردم نهاد و استاندار محترم استان خوزستان از سوی سازمان ملی جوانان در محل سالن جلسات استانداری برگزر شد .

 

در این نشست ضمن ارائه بیلان فعالیت از سوی سرپرست جدید سازمان جوانان استان خوزستان جناب آقای مهندس نوری ، دبیر جمعیت پرسشگران جوان به نمایندگی از کلیه سمن های جوان استان خوزستان عهده دار انتقال مشکلات فرا روی سمن هادر استان گردید .

موتورچی در سخنان خود عدم همکاری و به رسمیت شمردن سمن ها از سوی برخی از دستگاههای دولتی را نوعی بی احترامی به قانون و قانون گذار دانست و افزود : سازمان های مردم نهاد به عنوان حلقه واسط بین مردم و نظام حکومتی عهده دار انتقال مشکلات و آسیب های اجتماعی هستند لذا بر حسب مصوبه جدید مجلس واگذاری فعالیتهای قابل واگذاری از سوی دولت به سمن ها نشان از موثر بودن مجموعه های اجتماعی در جامعه است .

دبیر جمعیت پرسشگران جوان در پایان سخنان خود ضمن اشاره به عدم تخصیص اعتبارات به طرح اوقات فراغت سمن ها در تابستان ۹۰، خواستار اختصاص اعتبار از سایر منابع دولت ، جهت نیل به اهداف فرهنگی و اجتماعی سمن ها گردید .

در این نشست استاندار محترم و جوان دوست استان خوزستان ضمن تبریک هفته جوان ، جوانان را موتور محرک کشور دانست و افزود : جوانان در دولت نهم و دهم از بیشترین امتیازات برخوردار شده اند .

دکتر حجاز ی با اشاره به سخنان دبیر جمعیت پرسشگران جوان استان خوزستان در خصوص عدم به رسمیت شمردن سمن ها از سوی برخی از دستگاههای دولتی ، خواستار معرفی دستگاههای مورد نظر به معاون سیاسی و اجتماعی گردید .  


برچسب‌ها:
ارسال توسط مرکز
آخرین مطالب